<div style='color: #000;'>Voedselbank Delft deelt</div><div style='color: #d9782d;'>wekelijks 460 pakketten uit</div> <div style='color: #000;'>Minder dan 0,5 % van verspild voedsel</div><div style='color: #d9782d;'>bereikt ons</div> <div style='color: #000;'>Voedselveiligheid</div><div style='color: #d9782d;'>speerpunt</div><div style='color: #d9782d;'>in strategie</div> <a href='http://voedselbankennederland.nl/nl/ideale-boodschappenlijst.html'><div style='color: #000;'>Verse groenten erg gewild</div></a> <div style='color: #000;'>Boter, kaas en eieren </div><div style='color: #d9782d;'>meer dan welkom</div> <div style='color: #000;'>Ambassadeur René Froger</div><div style='color: #d9782d;'>helpt in strijd tegen armoede</div> <div style='color: #000;'>60 vrijwilligers zorgen</div><div style='color: #d9782d;'>voor 460 pakketten</div>

Bij het eerste bezoek van de client aan de Voedselbank vindt een intakegesprek plaats met een van de leden van ons adviseursteam. De adviseur informeert de nieuwe client over de praktische regels en afspraken bij de Voedselbank. Deze afspraken staan ook in de infobrief voor nieuwe clienten, die in het intakegesprek wordt uitgereikt in het Nederlands, Frans of Engels.

Voor particuliere clienten vult de adviseur het aanvraagformulier in aan de hand van financiële bewijsstukken die de client tijdens het intakegesprek moet overhandigen. Voor de meeste clienten gebeurt dit door de aanmeldende maatschappelijke organisatie.

Na het intake gesprek wordt de client ingeschreven en verteld op welk uitdeelpunt hij/zij op donderdagmiddag een voedselpakket kan afhalen.

Alle nieuwe aanmeldingen en intake gesprekken kunnen op alle uitdeelpunten in Delft plaatsvinden. Men kan daar elke donderdagmiddag vanaf op de openingstijden terecht bij een van de adviseurs voor een gesprek.

Indien bij acute noodsituaties de gevraagde gegevens niet onmiddellijk beschikbaar zijn dan zijn wij bereid om op uw aangeven de betrokkene als cliënt voor de aangevraagde periode te accepteren.

Terug naar werkwijze.